Zeeuws-Vlaanderen
Wo 13 nov – Het Zeeuwse Landschap: Bloemen & Bijen

Door: Luciën Calle

Plaats: Zaal Leeuwenkwartier, Leeuwenlaan 31 4532 AE, Terneuzen. Aanvang 19.30 uur

Luciën Calle van Het Zeeuwse Landschap geeft een gecombineerde lezing. Aan de ene kant zijn wij nieuwsgierig naar hun activiteiten in Zeeuws-Vlaanderen en aan de andere kant willen we weten hoe wij zelf de bijenpopulatie, die drastisch dalend is, kunnen helpen door de juiste bloemen aan te planten. Luciën gaat in op beide onderwerpen.

Hoe kun je als Groei & Bloeier je tuin een bijenvriendelijke tuin en een tuin voor biodiversiteit maken? Steeds meer tuinbezitters willen planten die door wilde bijen worden bezocht. Waarmee moeten we met de keuzen van bijenplanten rekening houden? En welke bijen kunnen we in tuinen verwachten?

Voor leden van Groei en Bloei en Het Zeeuwse Landschap (op vertoon van pasje) is deze lezing gratis, voor niet-leden bedraagt de entree 5 Euro.