Waterweg-Noord

Oproep voor twee vrijwilligers voor activiteit kerststukjes maken!!

OPROEP VAN GROEPJE  55+ 'ersVAN HOGENDORPLAAN TE VLAARDINGEN  :   Wij  zoeken  2 vrijwillig(st)es die ons uitleg willen geven over het maken van een kerststukje,  en ons willen assisteren bij het maken er van.

DATUM MAKEN KERSTSTUKJES :  Rond  12 december ;  1 dag er voor  of 1 dag daarna mag natuurlijk ook.

AANTAL GEINTERESSEERDEN  IN  MAKEN KERSTSTUKJES :  12  geinteresseerden.

KLEINE ATTENTIE ALS DANK VOOR HULP VRIJWILLIG (ST) ERS :   Meestal een cadeaubon  /klein geldbedrag  (circa 7, 50-)  ; aardigheidje.

TOELICHTING OPROEP:

Mijn naam is Selma van den Berg,  vrijwilligster van de bloemengroep (Ruytenburch Vlaardingen)  en ik ben 'bruggenbouwer'  tussen het Buurtpunt Oud Ambacht aan de Rotterdamseweg te Vlaardingen  +  het aanspreekpunt van het bij de oproep beschreven groepje 55+ 'ers.

Recentelijk heeft het aanspreekpunt uitgesproken graag kerststukjes te willen maken met de groep, en dit aan te bieden als activiteit, er is alleen een maar : Het aanspreekpunt heeft geen kaas gegeten van hoĆ© een kerststukje te maken,  en het groepje  zal daar bij het uitvoeren van deze activiteit hier en daar  assistentie bij nodig hebben.

1.Het buurtpunt Ambacht beschikt over vrijwilligers, maar dit rouleert regelmatig ;  die roulatie biedt geen zekerheid en daardoor niet handig een beroep te doen op deze vw bij het maken van kerststukjes.
2.Het buurtpunt had enkele statushouders voor ogen/gevonden die het groepje 55+ 'ers wilde helpen met de kerststukjes, maar de statushouders hebben andere verplichtingen , verplichtingen afkomstig van de gemeente Vlaardingen,  bijvoorbeeld het volgen van een taalcursus  ; de statushouders kunnen daardoor niet meer helpen met de kerststukjes.

Het groepje 55+ 'ers  heeft niet heel veel te besteden :
 *  De uitleg en assistentie kerststukjes kunnen zij niet bekostigen met een geldbedrag van  50,-.  :  In plaats daar van het aardigheidje in de vorm van een cadeaubon/klein geldbedrag.
 *  De aanschaf van benodigdheden kunnen wel bekostigen uit eigen kas  :De benodigdheden zullen bij de kringloopwinkel aan worden geschaft
voor ongeveer 50 euro cent per stuk.

WIE KAN/WIL DIT GROEPJE 55+ 'ers  HELPEN MET UITLEG & ASSISTENTIE OVER - EN BIJ HET MAKEN VAN KERSTSTUKJES ?.

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

Selma van den Berg,  vrijwilligster Bloemengroep,  contactpersoon Annelies Hak.

Graag melden via Email: s.berg28@chello.nl  als je interesse hebt om vrijwilliger te zijn voor deze activiteit!