Almere

Overzicht activiteiten

Het programma voor het eerste halfjaar van 2024 ziet u hieronder  Mocht u ideeën hebben voor onze agenda, of zelf iets organiseren dan horen wij dat graag. Wie weet kunnen we het organiseren of het op onze website plaatsen.

14 maart        Lezing Brian Kabbes demonstratie plantenvermeerdering en Algemeene Leden vergadering

1 april            2de paasdag is er de groene plantenmarkt op de pieperweg 17, dit wordt niet georganiseerd door onze verenigign

6 april            Bloemschikken met kinderen bij Kom in de Kas Termeulen Roses

13 april          Plantenruilbeurs Almeerse Kwekerij

20 april          groene inspiratiemarkt bij kwekerij Almere

21 juni           ééndaagse tuinreis naar de Tuinen van Demen waar we in het najaar een prachtige en inspirerende lezing van hebben genoten,. Ook gaan we nog naar een andere tuin en kwekerij Marcel de Wagt.

tuinreis 21 juni 2024

De altijd zeer geslaagde tuinreis die we jaarlijks organiseren gaat ook dit jaar weer plaatsvinden.

We gaan een mooi programma maken voor onze deze tuinreis. Geinspireerd door de lezing van Martje van den Bosch over de prachtige bordercombinaties die ze creeert in de Tuinen van Demen gaan we die in ieder geval bezoeken. De tweede tuin wordt nog bekend gemaakt en ook gaan we naar de kwekerij van Marcel de Wagt.

Voor Almeerse leden die langer dan een jaar lid zijn (1 persoon per abonnement,) is deze reis gratis. Andere geinteresseerden kunnen mee tegen kostprijs waar we later meer duidelijkheid over gaan geven.

Bloemschikken, tuin en andere activiteiten

Zoals u misschien weet, zijn wij, als onderdeel van Groei & Bloei landelijk, een lokale, Almeerse vereniging.

Dit betekent dat we voor onze leden in Almere diverse activiteiten organiseren. Natuurlijk kunt u ook aansluiten bij wat een andere afdeling te bieden heeft. Aankomend jaar komen in Almere zeer waarschijnlijk de volgende vaste activiteiten terug:

• Kom in de kas met kinderbloemschikken Dit is op1 april. Vind u het leuk om mee te werken aan dit gezellige event, dan kunt u zich nu al aanmelden. U hoeft hiervoor niet te kunnen bloemschikken; het is altijd leuk om met kinderen bezig te zijn die we hiermee interresseren voor alles wat bloeit.
  • plantenruilbeurs zowel in het voor- als in het najaar
  • lezingen en jaarvergadering
  • jaarlijkse dagtuinreis. Deze is gratis voor ieder lid die een jaar of langer lid is van de afdeling Almere. Let op 1 persoon per abonnement. Introducees mogen mee tegen kostprijs.

Wij, als bestuur horen graag van u, als u iets mist in onze agenda of juist een activiteit wenst. U kunt bijvoorbeeld denken aan bloemschikken of iets heel anders wat met het groene leven heeft te maken. Mocht u zelf iets aan te bieden hebben wat interessant voor ons kan zijn of graag mee willen helpen met de organisatie van een event of op een andere manier bijdragen aan de vereninging, dan horen wij dat uiteraard ook heel graag.

U kunt ons hiervoor persoonlijk benaderen tijdens 1 van onze activiteiten en anders via info@almere.groei.nl