HoekscheWaard

Verfijn resultaten

Er zijn geen agenda items gevonden

Agenda: zie uitgebreide beschrijving onder het kopje activiteiten

Excursie Stinzenplanten

Woensdag 27 maart

Moeras en Stinzen-plantentuin Westbroek.

Op veler verzoek wordt dit een busexcursie!!! Het blijkt dat zelf rijden voor steeds meer mensen een probleem wordt. Een bus huren zal onze uitstapjes wel duurder maken, maar deze keer niet. Eénmalig draagt de afdeling bij in de reiskosten van dit uitstapje. Bij het opstappen vragen we aan de deelnemers de € 7,50 meerij-kosten in de pot te doneren. De rest van het bedrag voor het vervoer (€22,50) wordt deze keer dus door Groei & Bloei gedragen.

Overige kosten:

(toegang, gidsen, eenvoudige lunch)

Opstaplocatie: Tienvoet , Heinenoord  Verterktijd:  9.00 uur. Terug einde van de middag

Kosten: Groei en Bloei leden MET museumkaart of Vriendenloterij VIP kaart € 22.50

ZONDER museumkaart of vriendenloterij VIP kaart € 30

Geen lid? MET museumkaart of Vriendenloterij VIP kaart € 27,50

ZONDER museumkaart of vriendenloterij VIP kaart € 30

Dit bedrag graag overmaken vóór zaterdag 23 maart op rekening NL09INGB0001655648 t.n.v. KMTP afd. Hoeksche Waard onder vermelding van Stinzenplanten.

We rijden zoveel mogelijk met elkaar in één auto. Benzinekosten pp € 7,50,= te verrekenen bij de bestuurder

Aanmelden VÓÓR 17 maart bij Wim Mokveld  wimmokveld(at)hotmail.com of 078-6765030 (alleen op woensdagavond tussen 20.00 en 22.00 uur)    Duidelijk vermelden of je zelf wilt? kunt rijden of wilt meerijden.

Excursie naar de tuinen van Demen

Na de lezing in october, door Martje van den Bosch, is het nu tijd om de tuin van Demen te gaan bewonderen.

Opstaplocatie: Tienvoet, Heinenoord. De bus van Milot staat klaar. Vertrektijd: 9.30 uur

Aankomst Villa Sprezzatura: 11.00 uur. Vertrek naar Demen:12.30 uur Lunch tuinen te Demen: 13.00 uur. Rondleiding/vrije wandeling: 14.00 uur koffie/thee en terugreis: 15.30 uur

Aankomst Heinenoord: 17.00 uur

Kosten incl. vervoer: leden/vrienden Groei & Bloei: € 52,50

niet leden: € 60,=

Aanmelden VÓÓR 10 april bij Carla Stas  carla.stas@gmail.com  of 06-33809340( na 20.00uur)

Bedrag graag overmaken vóór woensdag 17 april op rekening NL09INGB0001655648 t.n.v. KMTP afd. Hoeksche Waard onder vermelding van Tuinen te Demen.

LET OP: BETALING IS GEEN AANMELDING

Woensdag 1 mei "Een bijzondere lezing over de Aziatische Hoornaar"

woensdag 1 mei

Beste Groei & Bloeiers

Ongetwijfeld hebben jullie ook allemaal het wel en wee over de Aziatische hoornaar gevolgd. Nu het voorjaar en de zomer er weer aan komen is het van groot belang dat we allemaal deze hoornaar leren (her)kennen, weten welke schade hij aan kan richten bij onze inheemse bijen en op de hoogte zijn van wat we moeten doen als we hem tegenkomen! Het Hoeksche Waards Landschap had hetzelfde idee en i.p.v. dezelfde spreker ieder apart uit te nodigen hebben we afgesproken dat leden en vrienden van Groei & Bloei kunnen aanschuiven bij de lezing in het NLC. Het belooft een erg informatieve avond te worden dus kom allemaal!! Het is fijn als je je even aanmeldt. Dit kan bij carla.stas@gmail.com

Locatie: Nationaal Landschap Centrum (NLC), Veerweg 1C Numansdorp
Tijd: Inloop vanaf 19:00. Start lezing 19:30.
Toegang + koffie/thee = gratis

Opentuinencarrousel 2024

OPENTUINENCARROUSEL 2024
Na het succes van vorig jaar organiseert het rayon Zuid-Holland zuid van Groei & Bloei opnieuw een OPENTUINENCARROUSEL en wel van mei t/m september.

Lijkt het je leuk om mee te doen, maar wil je eerst meer informatie? Bel dan met Carla Stas: 06-33809340, bij voorkeur na 20.00uur.
Wil je je meteen aanmelden? Dat kan per mail: carla.stas(at)gmail.com.
Vermeld duidelijk: naam; adres; voorkeur voor éénmalig opengaan of meerdere keren; geef een aantal data op waaruit de organisatie kan kiezen, zodat de kans groter wordt om verschillende tuinen bij elkaar in de buurt op eenzelfde dag samen te voegen; geef een korte beschrijving van je tuin. We nemen dan heel snel contact met je op.

Hoeksch Groen Festival

Zaterdag 25 mei

Vindt je het eluk om bij de markt betrokken te zijn: bel dan onmiddelijk met laura Droogendijk - de groot 06-11302332

Open tuinen dag

Zaterdag 15 juni

Hou deze dag vrij!!!

Excursie sneeuwklokjes

Zaterdag 17 februari 2024 is er een Excursie Sneeuwklokjes.

Wereldberoemd zijn de sneeuwklokjes in de historische buitenplaats Kloetinge. Misschien heb je ze bij Binnenstebuiten al een keer voorbij zien komen, nu is de kans om ze zelf te bewonderen.

Na het tuinbezoek gaan we richting Zeeuws Museum. In het Museum café gaan we een museumlunch gebruiken

We gaan met eigen vervoer, opstaplocatie: P+R bij Intratuin Numansdorp. Vertrektijd: 9.15 uur

Kosten: groei en bloei leden MET museumkaart of VIP kaart vriendenloterij  €20

ZONDER museum- of VIP kaart vriendenloterij € 30

Geen lid? MET museumkaart of VIP kaart vriendenloterij  € 25

ZONDER museum- of VIP kaart vriendenloterij € 35

Deze kostenberaming is nog een beetje afhankelijk van eventuele prijswijzigingen in het nieuwe jaar. Definitieve prijs in Niwuesflits van januari 2024.

Aanmelden VÓÓR 8 februari bij Wim Mokveld    wimmokveld(at)hotmail.com of 078-6765030 (alleen op woensdagavond tussen 20.00 en 22.00 uur)    Duidelijk vermelden of je zelf wilt/kunt rijden of wilt meerijden en of je in het bezit bent van een museumjaarkaart/vriendenloterijkaart.