De Langstraat

ZNKB 2023: GEWELDIG GOEDE RESULTATEN DEELNEMERS VAN ONZE AFDELING

Op zondag 5 november werd het Zuid-Nederlandse Kampioenschap Bloemschikken gehouden in het gemeenschapshuis “De Bunt” Graathof 9 in Someren-Heide.

Namens onze vereniging deden zeven personen mee aan deze wedstrijd. In de introductie klasse deden vier personen nl. Leonie Smit, Miranda Comperen, Mieke Boom en Ellen van Oers mee. Zij kregen eerst een workshop aangeboden waar zij leerden een constructie te maken van nabgras en elastieken. Na de pauze kregen zij materialen om zelf aan de slag te gaan. Zij hebben genoten van deze dag en wie weet gaan zij volgend jaar meedoen aan de wedstrijd.

Leo van Rooij deed mee in de a-klasse. Hij werd achtste.

Carla Klerks deed mee in de ere-klasse en zij werd tot haar eigen verrassing tweede!

Yvonne Zwinkels deed mee in de semi-prof klasse en werd vierde.

De wedstrijdklasses konden kiezen uit de thema’s Contrast of Spanning en sensatie. De deelnemers moesten twee werkstukken maken. Een stuk kan men thuis voorbereiden en vervolmaken op de dag zelf. Daarnaast krijgen zij materialen waarmee zij ter plekke een werkstuk moeten maken. De jury beoordeelt op techniek en constructie, uitbeelding thema en originaliteit en totale indruk en duurzaamheid.

De deelnemers kijken terug op een zeer geslaagde dag en we spreken dank uit naar de organisatie die dit alles weer heeft mogelijk gemaakt.