Deventer

In deze Nieuwsflits:

• Lezing “3D presentatie van tuinen in NL” – 28 november
  • Kerstworkshop – 15 december
  • Babybomenactie Ulebelt – 11 november (en 16 december)
  • Reactie bestuur op lezing Alie Stoffers
  • Workshops?
  • Tenslotte…..

• Lezing “3D presentatie van tuinen in NL

Op dinsdag 28 november (dus niet op 14 november zoals abusief op blz 6 van het voorgaande groene boekje is vermeld) gaan we met Piet Boersma voor een 3D beleving naar verschillende bijzondere tuinen in eigen land (en België).

Deze lezing is in gebouw Irene in Twello en begint om 20.00 uur.

• Kerstworkshop

Op vrijdag 15 december kunt u met Miranda Clappers een leuk en gezellig tafelstuk maken voor de Kerst.  De workshop wordt gehouden in gebouw De Schalm aan de Dreef in Deventer, begint om 14.00 uur en duurt tot ca 16.00 uur. Voor een voorbeeld, kosten en wijze van aanmelding, zie www.deventer.groei.nl. Let wel, u kunt zich nog tot 24 november aanmelden.

• Babybomenactie Ulebelt

In november en december organiseert De Ulebelt weer een Babybomenactie. In Deventer en omgeving worden jonge boompjes geoogst en gratis uitgedeeld. Je kunt je aanmelden om mee te helpen op een Oogstdag of om boompjes op te halen op een Uitdeeldag.

De Uitdeeldagen zijn op zaterdagen 11 november en 16 december op de Ulebelt. Er zijn meerdere Oogstdagen. Aanmelden voor een Oogstdag of Uitdeeldag is noodzakelijk en kan via www.Ulebelt.nl/babybomenactie.

• Reactie bestuur op lezing Alie Stoffers

Wij zijn er na de lezing van Alie Stoffers door leden met kennis ter zake op gewezen dat uitspraken van de spreker over kwekers van biobollen ongefundeerd en onjuist waren. Daarmee kunnen aanwezigen zonder die specifieke kennis op het verkeerde been zijn gezet. Kwekers die over het SKAL keurmerk beschikken en daarmee gecertificeerd zijn, gebruiken met zekerheid geen bestrijdingsmiddelen en worden daarop streng gecontroleerd. Wat zij leveren, zijn dus wel degelijk ‘bio’bollen.

• Workshops?

Er bereiken ons met enige regelmaat suggesties voor workshops. Zo kregen we ideeën voor de bouw van een ‘egelhuisje’ tot een ‘nestelplek voor wilde bijen’. Hebt u belangstelling voor een van beide of zelf suggesties, dan vernemen we dat graag op info@deventer.groei.nl.

• Tenslotte…

Hans Lintenbrink heeft onverwacht besloten zijn functie van bloemschikcoördinator met onmiddellijke ingang te beëindigen. Zijn functie wordt voorlopig waargenomen door Kattelijne Kraak die vanuit het bestuur al contactpersoon was voor Hans. Intussen gaan we op zoek naar een opvolg(st)er voor Hans. Uiteraard zijn we Hans erkentelijk voor zijn inzet voor het bloemschikken dat na Corona weer een opbloei heeft doorgemaakt.

Contactgegevens van Kattelijne zijn 06 - 13 60 28 66 of kjmkraak@gmail.com.

• Voor lezers die nog geen lid van onze actieve vereniging zijn, word nu lid via onze afdeling en profiteer van een aantrekkelijke korting en een fraai welkomstgeschenk. Aanmelden kan met het contactformulier op www.deventer.groei.nl.

Namens het bestuur,

Cor Koppert