Deventer

• Lezing ‘Bollen in de border’ - 19 oktober
  • Vooraankondiging kerstworkshop – 15 december
  • Najaarsplantenruilbeurs

Onze gebruikelijke najaarsruilbeurs voor leden is op zaterdag 7 oktober bij Hoveniersbedrijf de Colm aan de Holterweg in Deventer. Vanaf 10.00 uur kunt u uw planten, stekken en/of zaden inbrengen, het eigenlijke ‘ruilen’ begint op aangeven van de organisatie  om stipt 10.30 uur. Naast het ruilen van planten ook altijd weer een gelegenheid voor het uitwisselen van tuintips en dat onder het genot van een kop koffie of thee.

• Lezing ‘Bollen in de border’

Het is er weer tijd voor, het planten van bollen. Op donderdag 19 oktober komt Alie Stoffers ons laten zien hoe we ze zo kunnen planten dat ze met opkomende vaste planten mooie kleurcombinaties vormen. De lezing vindt plaats in het Kulturhus Diepenveen en begint om 20.00 uur.

Vooraf aan deze lezing kunt u nog bollen bestellen via de site:

Alie neemt deze bestellingen mee naar de lezing en men heeft dan geen bezorgkosten.

(kies bij de bestelling dan voor; afhalen , en notitie; meenemen naar lezing in Deventer op 19 oktober

Op deze manier is men zeker van beschikbaarheid, wat eind oktober maar afwachten is.

Tevens vindt er in de pauze een bollenverkoop plaats, alleen contante betaling mogelijk.

• Vooraankondiging kerstworkshop

In de vorige Nieuwsflits meldden we al de datum van onze kerstworkshop, namelijk vrijdag 15 december ’s middags. Hebt u de datum al genoteerd? Intussen is de locatie ook bekend, namelijk de Schalm aan de Dreef in Deventer. In de volgende Nieuwsflits krijgt u informatie over tijden en kosten.

• Ambachtelijke Plantenmarkt de Wiersse

Op zondag 1 oktober vindt de eerste ‘Ambachtelijke Plantenmarkt’ plaats op landgoed de Wiersse in Vorden. Aan de oprijlaan vindt u alles waar plantenliefhebbers van gaat watertanden: van biologische rozen, de mooiste onbespoten vaste planten en pootgoed, tot biologische zaden, inheems plantgoed en pluktuinplanten. Dit alles wordt u  aangeboden door een aantal bekende en minder bekende ambachtelijke kwekers. Voor meer info en tickets www.dewiersse.com.

• Oost-Nederlands Kampioenschap Bloemschikken

Op zaterdag 7 oktober vindt het jaarlijkse Oost Nederlands Kampioenschap Bloemschikken plaats. Niet als in voorgaande jaren in Eefde, maar in het Dorpshuis Voorst, Schoolstraat 14 in Voorst.  Voor geïnteresseerden en aspirant deelnemers is het zeker de moeite waard om te gaan kijken naar het eindresultaat van de 3 categorieën. U bent welkom tussen 13.30 en 17.00 uur.

• Voor lezers die nog geen lid van onze actieve vereniging zijn, word nu lid via onze afdeling en profiteer van een aantrekkelijke korting en een fraai welkomstgeschenk. Aanmelden kan met het contactformulier op www.deventer.groei.nl.

Namens het bestuur,

Cor Koppert