Den Haag

Zaterdag 16 september plantenruilbeurs

Op zaterdag 16 september is er weer van 9.45 – 10.45 uur een plantenruilbeurs in of bij de kas van de Stadskwekerij.
Zowel voor leden als niet-leden van Groei & Bloei. Dus neem eens een introducé mee!

Liefst vóór 10.15 planten binnen brengen in potten met aarde en labels met daarop de naam van de planten en de kleur van de bloemen.
Wat valt er te ruilen? Vaste tuinplanten, kamerplanten, heesters en kleine boompjes, moestuinplanten en vijverplanten.

Wij zijn weer blij met zaden voor onze zaaddoos!
Zaden kunnen afgegeven worden bij Anne: Graag gedroogd en geschoond in een envelop met naam plant, kleur en hoogte.

Aansluitend om 10.45 uur geeft Ingeborg Blessing tips voor een slimme en gevarieerde tuinbeplanting:
- die sterk is;
- interessant is voor vogels, insecten en amfibieën het hele jaar;
- geen (chemische) bestrijdingsmiddelen nodig heeft;
- bestand is tegen droogte/ weinig of geen (extra) water nodig heeft.

Dit raakt vooral aan punt 5 en 6 van het Groei & Bloei Tienpuntenplan voor klimaatvriendelijk tuinieren (Zorg voor voldoende variatie in de tuinbeplanting en Wees spaarzaam met water).

Adres voor beide activiteiten: Kwekerijweg 8a, 2597 JK Den Haag (= zijstraat Badhuisweg)

www.denhaag.groei.nl