Stadskanaal
Nieuwsflits

Rabobank Clubsupport 2023

Breng jouw stem uit en steun onze afdeling!
Rabobank Groninger-Land draagt het verenigingsleven een warm hart toe. Daarom organiseert zij de Rabo Clubsupport actie speciaal voor verenigingen en stichtingen. Rabobank stelt € 1.000.000,- beschikbaar voor de 2240 deelnemende verenigingen en stichtingen! Ook Groei en Bloei afd. Stadskanaal doet mee aan de Rabobank Clubsupport actie!

Stemmen
Tussen 4 en 26 september mogen leden van Rabobank drie stemmen uitbrengen op drie van hun favoriete clubs. Elke stem is geld waard! De waarde van een stem wordt bepaald door het door de Rabobank beschikbare bedrag te delen door het aantal uitgebrachte stemmen. Wij, Groei en Bloei afd. Stadskanaal, ontvangen het aantal op ons uitgebrachte stemmen maal het bedrag dat een stem waard is.

Doel
Het stimuleren van moestuinieren met als thema “gezond eten uit eigen (moes)tuin”. Dit jaar is er een pilot gestart met een praktische moestuincursus in het volkstuincomplex Pagedal. Deze cursus omvatte 8 avonden in de periode van begin mei tot eind augustus. Deze pilot willen we voortzetten en uitbreiden met lezingen, workshops en uitgebreide informatie.
Om dit te kunnen realiseren doen we een beroep op de leden van de Rabobank om op ons te stemmen.

Oproep aan alle leden van Rabobank
Het is voor Groei en Bloei afd. Stadskanaal belangrijk om deze actie onder de aandacht te brengen om zoveel mogelijk stemmen te werven. Wij kunnen deze bijdrage goed gebruiken om het moestuinieren te kunnen gaan promoten. Het zou fantastisch zijn als jij, jouw familie en vrienden stemmen geven aan ons tijdens de Rabo Clubsupport actie.

Je vindt ons in de categorie Natuur in de stad Stadskanaal. Kijk voor meer informatie over de Rabo Clubsupport actie en te kunnen stemmen op www.rabo-clubsupport.nl/. Bedankt voor jouw steun!

Wandeling Lauwersmeergebied zondag 17 september om 10.00 uur

Locatie: Het Lauwersnest, De Rug 1, 9976 VT Lauwersoog
Onder leiding van: Jaap Kloosterhuis
Kosten: leden € 10,00 en niet-leden € 15,00
Maximum aantal deelnemers geen
Datum: zondag 17 september 2023 om 10.00 uur

Zo tegen de Waddenzee aan ligt het Nationaal Park Lauwersmeer. Een plek die barst van de biodiversiteit. Waar de wandelmogelijkheden ontelbaar zijn en je in de stilte de rust vindt.
Tijdens deze wandeling komen alle aspecten van natuurgebied Lauwersmeer aan bod. Wandelend door de verschillende landschappen ben je omgeven door ruigtes, rietvlaktes, bos en uitzichten over open water. Om je heen zijn honderden vogels te bespeuren.

Opgeven via het aanmeldingsformulier op de website.