Bollenstreek

Lezing Alpine planten.

Donderdagavond 20 april gaan we wat leren over Alpine- en rotsplanten. Deze planten kenmerken zich door langzaam groeiend en kleinblijvend te zijn. De meeste kunnen ook tegen droge standplaatsen en arme zanderige grondsoorten. Jan Blokland is expert op dit gebied. Hij gaat ons deze avond wat meer vertellen over deze plantengroep, hij laat foto's zien van bekende en minder bekende rots- en alpinetuinen en laat daarnaast zien hoe we deze plantengroep kunnen toepassen in onze eigen tuin. Jan Blokland kweekt zelf ook alpineplanten. Hij zal deze avond een klein assortiment bloeiende planten meenemen zodat we gelijk kunnen zien hoe mooi deze planten zijn.

Deze lezing wordt gegeven in de Julianakerk, Julianalaan 6 Sassenheim. Aanvang 20.00 uur.

Toegang leden gratis, niet leden € 2.50 . consumpties voor eigen rekening.