Noord-Veluwe

De moestuingroepen

Onze afdeling telt inmiddels twee groepen enthousiaste moestuiniers.

De moestuingroep komt regelmatig bij elkaar. De leden wisselen met elkaar heel veel informatie. Over slimme en meestal eigengemaakte beregenings-systemen tot een recept om het teveel aan tomaten te drogen. En alles wat daar tussen zit.

De bijeenkomsten worden gehouden op de tuinen van de verschillende leden, die uitgebreid en enthousiast worden gepresenteerd én bekeken. De leden leren zo veel van elkaar. Zo'n bijeenkomst staat bijvoorbeeld in het teken van de plannen voor volgend seizoen: welke groenten en kruiden willen we dan neerzetten en hoe kunnen we elkaar helpen bij het maken van het beplantingsplan. Wisselteelt, het wel of niet samengaan van verschillende planten, bemesting en al dat soort dingen komt dan aan de orde. En er worden planten en zaden uitgewisseld.

Bent je geïnteresseerd in moestuinieren en wil je je graag aansluiten bij een groep?
Bij groep 2  kunnen er nog best een paar leden bij: hoe meer mensen hoe meer kennis.

Contactpersonen:
Eugenie Hennes ( groep1) Telefoon: 06-81991722 of klik hier voor e-mail. Deze groep is momenteel vol.
Joke Eilander (groep 2) Telefoon: 06-22575061  of klik hier voor e-mail

De bedoeling van moestuinieren is natuurlijk om je eigen, duurzaam verbouwde groenten en kruiden te kweken. En daarna zelf te consumeren.
Daarom worden door de moestuiniers onderling ook recepten uitgewisseld. En worden er soms proeverijtjes georganiseerd.
Enkele recepten zijn te vinden op de pagina Groeninfo/ Eten uit de moestuin..