Hengelo e.o.

Doelstelling Groei & Bloei

Mocht u als beginnend of ervaren tuinier pas lid zijn geworden, of overweegt u lid te worden, woont u in de buurt en wilt u meer weten over Groei & Bloei en onze afdeling, dan hebt u de juiste plek gevonden. Bij het aangaan van een abonnement op het tijdschrift Groei & Bloei wordt u tevens lid van een vereniging, b.v. Groei en Bloei Hengelo e.o.
Groei & Bloei wil met ruim 130 afdelingen onderstaande identiteit waarmaken.

De identiteit:
- KMTP/Groei & Bloei is dé toonaangevende vereniging van tuin- en natuurliefhebbers. Zij zet zich in voor een groene samenleving, zowel op lokaal als op landelijk niveau.
- De beleving van tuinieren, bloemschikken en de passie voor groen in het algemeen vormen hiervoor de inspiratie.
- Kennis en kennisoverdracht werken stimulerend en samenbindend voor leden en niet-leden.
- Het werkterrein omvat de hele keten van liefhebbers tot professionals (kwekers, hoveniers, ontwerpers, handel, overheden, studenten etc.). KMTP/Groei & Bloei opereert als schakel tussen de verschillende onderdelen van de keten.

Historie:
Voor meer info over de historie en het ontstaan van Groei & Bloei klik hier.

De afdeling Hengelo e.o.:
Als afdeling proberen wij bovengenoemde identiteit in te vullen door activiteiten te organiseren zoals op onze website te vinden www.hengelo.groei.nl
In de Agenda vindt u alle gegevens van de komende activiteiten. Tuinieren krijgt zo een extra dimensie.

Onze afdeling heeft ongeveer 250 leden, die niet alleen in Hengelo, maar ook in de omliggende dorpen / steden wonen zoals Oele, Beckum, Delden, Goor, Borne, Deurningen of Saasveld.

Afdelingsactiviteiten voor leden:
- lezingen, demonstraties en informatieavonden met gratis verlotingen
- cursus bloemschikken
- excursies en reizen
- plantenruilochtenden
- workshops
- tuinclubs
- Open Tuinen Weekend
- Tuinfair
Op internet vindt u een korte film waarin al onze activiteiten worden toegelicht.

Wilt u meer weten, neem contact met ons op via ons mailadres: info(at)hengelo.groei.nl

Voor meer bestuurlijke info zie onze website onder het tabje DIVERSEN.