Soest

Nieuwsflits 108, november 2022

Redactie: Steef Buijtenhuis

Informatieavond 24 november 2022

Nieuwe zomers, droog en heet:  onze tuinen vragen om een andere aanpak.

De zomer van 2022 was de droogste zomer ooit.  Het is duidelijk: klimaatverandering vraagt om een  andere manier van tuinieren.

Hoe pakken we dat aan?

Wat kunnen we in onze eigen tuinen doen om in deze  extreme omstandigheden de tuin toonbaar te houden,  en dan ook nog op een milieubewuste manier?

Machteld van Soest, eigenaar Tuin aan ‘t Leusveld  in Brummen neemt u mee in haar zoektocht naar  oplossingen.

In augustus hebben wij op tuinenreis in Salland  prachtige tuinen bewonderd. Die zagen er dankzij  regelmatig sproeien fantastisch uit. De tuineigenaren  hadden een sproeisysteem met een grondwaterpomp.

De tuin van de familie Van Soest in Brummen  was daar een uitzondering op.  Zij hadden niet gesproeid in deze droge zomer. Zij hadden daar een uitleg over die wij graag met  jullie willen delen. Want wij liepen dit jaar (en ook vorig  jaar al) tegen hetzelfde dilemma aan. Wij kwamen  tot de conclusie dat het goed zou zijn ons daar voor  het volgende jaar op voor te bereiden.

Wij vroegen hen of zij bereid zouden zijn “over hun  aanpak” een informatieavond te verzorgen. Wij zijn blij dat zij op donderdag 24 november 2022 bij  Groei & Bloei Soest/Soesterberg aanwezig zullen zijn.

Neem vooral vrienden en bekenden mee om aanwezig te zijn bij dit actuele thema.

Toegang is gratis voor onze leden (op vertoon van de ledenpas 2022), voor niet-leden zijn de kosten € 2,00.

Aanvang: 20.00 uur

========================================================

De informatieavond vindt plaats in clubgebouw "Vogelzang" van de Soester Vogelvrienden in het Desmond Tutucentrum, Molenstraat 8D te Soest.

Parkeerplaats en ingang "Vogelzang" is bereikbaar  via de ingang aan de Van Goyenlaan (tussen huisnummers 149 en 151).