Drachten

Algemene ledenvergadering met daarna lezing door Brian Kabbes

Donderdag 31 maart in Ontmoetingscentrum Carré, De Velden 1, 9204 WH Drachten

Aanvang jaarvergadering voor leden van Groei&Bloei:   19.30 uur

Aanvang lezing, ook niet-leden zijn van harte welkom:   20.15 uur.

1.   Opening en welkom door de voorzitter

2.   Mondeling verslag over 2020 en 2021

3.   Financieel verslag 2020, 2021 en begroting 2022 door de penningmeester

4.   Verslag kascommissie 2020 en 2021

5.   Benoeming nieuwe kascommissieleden

6.   Bestuurszaken

* Aftredend en niet herkiesbaar: penningmeester Gerrit Steendam
    * Verkiezing nieuwe penningmeester: Tineke Bootsma
    * Benoeming lid PR-zaken: Paulien Verschuren

Mocht u als lid een kandidaat voor het bestuur willen indienen dan geldt de procedure
      zoals  omschreven in het huishoudelijk reglement: Kandidaten voor het bestuur kunnen
      door ten minste 10 leden tot achtenveertig uur vóór aanvang van de algemene
      ledenvergadering schriftelijk bij het bestuur worden voorgesteld, vergezeld van een
      schriftelijke bereidverklaring der betrokken kandidaten. Maar u kunt ook contact
      opnemen met één van de bestuursleden.

7.   Dankzegging redactie Fleurbringer

8.   Leden die 25 jaar lid zijn

9.   Rondvraag

10. Sluiting

PAUZE met VERLOTING

Lezing door Brian Kabbes

Vaste planten voor elke situatie

Het succes van een beplanting staat en valt met de juiste plant op de juiste plek. Toch is het niet altijd even makkelijk om de meest optimale combinatie van plant en standplaats te achterhalen. Gedurende de lezing laat Brian Kabbes zien welke eisen vaste planten stellen en hoe het mogelijk is om het meeste te halen uit de gegeven tuinomstandigheden. Naast meer algemene informatie over het verzorgen van vaste planten komen ook vele specifieke soorten aan de orde en krijgen we tips over hun gebruik en toepassing. Aan bod komen nieuwe cultivars en naast oudgedienden die al jarenlang hun kwaliteiten hebben bewezen. De conclusie zal zijn dat er voor elke omstandigheid en voor elke tuinsituatie waardevolle planten bestaan die op geschikte plekken optimaal presteren.