Noord-Veluwe

Als deze Nieuwsbrief voor u niet gemakkelijk leesbaar is, bekijk hem dan online via de link rechtsboven in deze Nieuwsbrief.

Kerstwens van onze voorzitter

Beste mensen,

Het einde van 2020 komt in zicht.
Afgelopen jaar is anders gegaan dan we hadden gedacht.
Veel activiteiten konden niet doorgaan wegens de coronamaatregelen.

Dit schreef ik vorig jaar en ik hoef nu alleen maar 2020 te veranderen in 2021.
We hadden gehoopt dat de corona wel over zou gaan maar nu hebben we al een vierde golf.
De maatregelen zijn nu weer aangescherpt omdat de corona nog lang niet over is.
Toch hopen we dat er een keer een einde al de maatregelen kan komen.
Ondanks dat er we niet veel konden organiseren heeft het bestuur wel vergaderd en de nodige zaken moeten regelen.
Twee leden van het bestuur nemen in januari 2022 afscheid.
Voor de functie van penningmeester hebben we een kandidaat.
Maar voor het bestuurslid met als voornaamste taak het samen met de commissie organiseren van activiteiten is nog geen vervanger.
We hebben een heel aantal leden benaderd maar er is niemand die deze functie wil oppakken.
Toch wil ik hier een oproep doen om te kijken of u dit wilt doen of dat u iemand wil voordragen.
Voor vacature bestuurslid activiteiten (lezingen, reizen, excursies) kunt u informatie aanvragen bij Christine Steneker - De Mulder tel. nr. 06-29130061 of uw reactie sturen per e-mail naar het bestuur Groei& Bloei, afdeling Noord-Veluwe: info@noord-veluwe.groei.nl.
Vooralsnog gaan we er van uit dat de algemene ledenvergadering op 25 januari 2022 door gaat.
Er staat veel te gebeuren in de wereld de komende jaren vooral met de klimaatmaatregelen.
Dit heeft ook gevolgen voor Groei en Bloei want de tuinen en planten zijn een onderdeel van het klimaat.
Ook hopen we dat volgend jaar de geplande activiteiten door kunnen gaan.
Het is belangrijk dat we vertrouwen hebben in de toekomst en positief blijven.

Namens het bestuur van Groei & Bloei Noord-Veluwe wens ik u allen een fijne kerstviering, een goede jaarwisseling en een voorspoedig 2022.
Henk Beute.

Plannen voor het bloemschikken in 2022

In het nieuwe jaar 2022 hopen we met een cursus bloemschikken van start te gaan.
Bij de herfstworkshop  26 oktober jl. hebben we samen met de docent geïnventariseerd wat de wensen voor het nieuwe cursusjaar waren.
We werken van 19.30 -21.30 uur.
Na koffie /thee en de uitleg en voorbeeld van de docent gaat ieder voor zich aan de slag. Aan het eind van de avond kijken we met elkaar naar de mooie bloemstukken en horen we de adviezen/complimenten van de docent, zodat je altijd met een mooi werkstuk naar huis gaat!
De docent is geregeld en de data zijn bekend en begin januari kunnen we u laten weten of we na de coronaproblemen op 24 januari kunnen starten.
Data. 24 januari, 14 februari, 14 maart en 11 april.
Docent : Ilse Kerkmeijer.
Locatie Episch centrum te Epe.(Van Ouds.) Hoofdstraat 46 Epe.
Kosten: €60,00 voor leden voor niet leden € 70,00.
Bekijk voor beleving en werken met bloemen op onze website bij activiteiten / bloemschikken( of klik hier ) de foto’s van de laatste bloemschikcursus.
Iedereen kan zich aanmelden, beginners of meer gevorderden.
Graag aanmelden via de website. Dat kan via Activiteiten / Bloemschikken of rechtstreeks via deze link.
Namens de bloemschikcommissie wensen we iedereen een goede kerst en een mooie start in 2022 en dat we iedereen in goede gezondheid terug mogen zien.

Riekie Bijsterbosch
Hanneke Ravenek.

Geplande activiteiten in 2022

Op dit moment zijn er al meerdere activiteiten gepland voor 2022.
Maar we hopen natuurlijk op meer.
Daarom zou het fijn zijn als er iemand is die de Activiteitencommissie wil vertegenwoordigen in het bestuur.
Voor alle inlichtingen kun je terecht bij Christine Steneker- de Mulder, telefoon 06- 06-29130061.

Op  25 januari 2022 staat de Algemene Leden vergadering op de agenda.
De l
ocatie is de feestzaal van Vrieze's Erfgoed aan de Groteweg 54 in Wapenveld

Verder staan er 5 Inspiratie-avonden gepland.
De zaal bij de Ontmoetingskerk is gereserveerd voor:
10 Februari, 3 Maart, 7 April, 6 Oktober en 3 November

Niet onze afdeling maar door Groei&Bloei Landelijk organiseert het Tuinfestival Gardenista op 25-29 mei 2022.
Vorig jaar opnieuw uitgesteld. Maar in 2022 bestaat de vereniging Groei & Bloei 150 jaar. Een extra reden dus om er in 2022 een prachtig festival van te maken!
De locatie is Buitenplaats Den Alerdinck aan Den Alerdinckweg 1 in Laag Zuthem.

En dan nog dit...

Iedereen die graag advies wil hebben over bloemen en planten kan op woensdagochtend tussen 10.00 en 13.00 uur terecht bij Job Dam. Hij is dan aanwezig in het Inloopcentrum De Klinker aan de Klimopstraat 1 in Wezep. Job is vrijwilliger bij De Klinker en wil zijn groene kennis graag delen met anderen.
Wij kennen Job ook als één van de deelnemers aan onze Open Tuinen Dagen.