Ermelo-Putten

Gelukkig nieuwjaar !

Januari 2021

Deze Nieuwbrief krijgt u, omdat u lid bent (geweest) van Groei @ Bloei afdeling Ermelo-Putten of omdat u zich geinteresseerd hebt getoond in de activiteiten van onze verenigng. Wilt u de Nieuwbrief niet meer ontvangen, klik dan op de link onderaan in deze Nieuwsbrief.
Is deze Nieuwsbrief niet goed leesbaar? Klik dan eens op 'bekijk online' , rechts bovenaan.

In deze Nieuwsbrief ondermeer:
► Veel goede wensen voor 2021.
► Ook dit jaar houden we onze verenigingsavonden. Hoe? Dat is nog even afwachten, berichten daarover vindt u in de volgende Nieuwsbrief en op onze website.
► Overzicht van de komende verenigingsavonden.

Van de secretaris

Voorspoedig 2021
Als bestuur wensen wij u een gezond 2021 met heel veel mooie tuinmomenten, gezellige verenigingsavonden, mooie reizen en excursies.

Ook voor Groei & Bloei Ermelo Putten was het een bijzonder jaar. De verenigingsavonden in het voorjaar waren nog “normaal”, maar daarna werd alles anders. Door de verbouwing van Dialoog konden we daar niet meer terecht. We werden echter welkom geheten in de Immanuelkerk, maar ook daar ging het weer anders dan gepland. Met hulp van de koster konden we in de kerkzaal -passend binnen de corona-maatregelen- terecht. De stekjesmarkt kon niet doorgaan, de bloemschikavond /kerststukken  maken (masterclass) ging niet door. Ook de reis naar Schotland ging niet door, geen dagexcursies met Henk en Hennie met uitzondering van de excursie naar Schovenhorst. Ook voor wat betreft de bloemschik cursussen werd het een “verhaal” met beperkingen. Dat blijft in het begin van 2021 zeker ook nog even zo jammer genoeg. Wat we natuurlijk ook misten waren de aangename contacten en gezellige momenten. Het blijkt maar weer, een vereniging als de onze bestaat bij de aanwezigheid van de mensen die er lid van zijn en meedoen.

Verenigingsavond op 19 januari
Op 19 januari houdt hopelijk de lockdown op en keren we terug naar normaal, maar of dat voor onze geplande verenigingsavond op 19 januari ook geldt?
Als bestuur hebben we in ieder geval besloten het risico niet te nemen en deze avond af te gelasten. Henk zou met ons terugblikken op de Tuinreizen van de afgelopen jaren en vast proberen vooruit te kijken. Dit houden we tegoed.

Vooruitblik 2021
Wie het weet mag het zeggen. Wij als bestuur hebben plannen genoeg, daar ligt het niet aan. We wachten de ontwikkelingen -net als veel andere verenigingen- nog even af. Maar u kunt ervan verzekerd zijn dat we in de startblokken staan.

Graag tot ziens,
Johan de Vroom, secretaris.

Oproep van de penningmeester

Het afgelopen jaar heeft zich gemanifesteerd als een jaar met hindernissen. In maart begonnen de Coronaperikelen, waardoor de jaarvergadering werd uitgesteld. Daarna het feit, dat wij naar een andere locatie moesten uitwijken vanwege verbouwingen aan het stadhuis en de daaraan verbonden De Dialoog.
Wij hebben weliswaar een andere locatie kunnen vinden, maar de verzwarende voorwaarden voor samenkomsten hebben ons toch ook parten gespeeld. Doordat de kerkruimte van de Immanuel kerk niet als repetitieruimte werd gebruikt, konden wij aan 30 leden de gelegenheid bieden om toch de verenigingsavonden te bezoeken. Helaas was een stukje sociaal contact niet echt haalbaar. 1 ½ meter en gaan zitten en weg na afloop bood niet al teveel ruimte. Wij slaan ons er doorheen en hopen medio volgend jaar wat meer ruimte te krijgen om het verenigingsgevoel terug te vinden.

Met betrekking tot de penningen en het dechargeren van penningmeester en bestuur hadden wij het geluk, dat dit in september kon. Toen is er gevraagd om een tweede persoon voor de kascontrole van onze vereniging. Die is tijdens deze avond niet naar voren gekomen.
Mijn oproep bij deze is of iemand binnen de vereniging (of zijn of haar echtgenote/echtgenoot) dit als tweede persoon op zich wil nemen. Omdat onze vereniging niet enorm groot is zijn de werkzaamheden te overzien en wordt er in februari een beroep op uw tijd gedaan van tussen de 15-30 minuten. Financiële kennis is geen must, maar praktisch denken is wel gewenst (1 en 1 blijft 2 ook in onze administratie)
U kunt zich aanmelden via info@ermelo-putten.groei.nl of via mijn 06-nummer:  06-44200036.

Hoge Duvel, Elspeet

De verenigingsavonden in 2021

Aanvang 20.00 uur in de Immanuelkerk, Stationsstraat 137, Ermelo

19 januari        Geen verenigingsavond helaas.
16 februari       Diervriendelijke tuinieren, mag het ook een beetje netjes? door Gerard van Buiten
16 maart          Nog niet bekend
20 april            Landschappen en vogels in en om Arnhem door Koos Dansen

Koop bij onderstaande sponsor!

Bezoek onze website

www.ermelo-putten.groei.nl