De Bilt/Bilthoven

Plantjesmarkt 2 mei 2020 WVT gaat NIET door

Beste deelnemers aan de plantjesmarkt 2020,

Na regelmatig contact met WVT/Gemeente is het inmiddels duidelijk dat de Plantjesmarkt 2020 in de binnenruimte van WVT niet door kan gaan.

Als bestuur hebben we ons afgevraagd of er veilige alternatieven mogelijk waren, vooral om toch de eenjarigen van het Seystercollege af te kunnen nemen net als voorgaande jaren. Het plan was uiteindelijk om leden de plantjes van tevoren te laten bestellen en afrekenen per bank en afhalen op het adres van ondergetekende. Toen ik gisteren eindelijk zover was met 'regelen' om bij de school langs te gaan bleek dat de verkoop plantjes in Zeist met zoveel succes gestart was dat  er te weinig plantjes over waren voor een verkoopactie richting onze leden! Locaal inkopen, meer tijd overdag en prachtig weer zullen hieraan bijgedragen hebben. Maar voor de leden van onze afdeling dit jaar dus geen eenjarigen van het Seystercollege.

Wat wel mogelijk is: verkoop aan huis zoals Els Bonten het op haar website verwoordt https://plantenvoorbijen.nl/   Een en ander op basis van verantwoordelijkheid van de individuele verkoper.

NB: Het Bestuur van de G&B-afdeling De Bilt Bilthoven e.o. kan hiervoor geen verantwoordelijkheid dragen.

Indien u als deelnemer in dezelfde nieuwsbrief aan de G&B leden ook graag wordt vermeld met voorwaarden van uw verkoop aan huis (met uw contactgegevens), hoor ik dat graag ZO SPOEDIG MOGELIJK.

In de eerstvolgende nieuwsbrief aan onze leden met daarin de huidige stand van zaken rond onze afdelingsactiviteiten zal ik de informatie van Els Bonten melden en ook dat ikzelf wat plantjes ter verkoop aanbiedt onder vergelijkbare voorwaarden (niet teveel tegelijk, afstand houden, bij voorkeur contactloos betalen)  maar bij mij wel bij voorkeur op 2 mei van 10.00-14.00 uur.

Corona-maatregelen (Els Bonten):

- uitsluitend op afspraak

- maximaal 3 bezoekers tegelijk in de tuin

- mogelijkheid tot contactloos betalen/ pinnen

Hartelijke groet namens het G&B-bestuur,

Joke Schreuder