|
bekijk online | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nieuwsbrief
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jaarverslag 2019 Groei & Bloei Hoogeveen de WoldenJAARVERSLAG 2019, dinsdag 17 april om 19.30,
Het bestuur: Als bestuur kunnen we terugzien op een intensief Groei & Bloei-jaar. Aan het begin van 2019 was het vooruitzicht voor onze vereniging niet zo gunstig. Was het wel mogelijk met een zo kleine bestuur bezetting om, dat waar we voor staan, voort te zetten? Een goed programma maken, goede sprekers aantrekken en leuke excursies organiseren. Kortom kunnen wij als bestuur de leden van Groei & Bloei kwaliteit bieden? Dat is ons gelukt. We hebben veel aandacht besteed aan een nieuw Groei & Bloei programmablad met een jaarprogramma. Het resultaat mag er zijn, getuige de positieve reacties. We verzorgen tevens een digitaal maandbulletin en alle informatie wordt up to date gehouden op de website: www.hoogeveen.groei.nl. De secretariaat- werkzaamheden binnen het bestuur zijn verdeeld. Penningmeester, webmaster en algemeen contactadres: Catja Strik, lezingen en ledenadministratie: Marry van de Kamp, lezingen en contactpersoon voor de open tuinencarrousel Drenthe: Marijke Kloosterman, bloemschikken: Grietje Timmerman. In 2019 hebben we afscheid genomen van 2 bestuursleden, Geertje Sitters en Esther Kroezen. Het bestuur is met 4 leden verder gegaan. De bestuursleden waren bij toerbeurt voorzitter.
Ledenaantal: Ledenaantal: Afgelopen jaar hebben 18 personen zich bij onze afdeling aangesloten, helaas werden er 23 uitgeschreven. Dit bracht ons ledenaantal op 134 personen.
Lezingen en wandelingen: Dit jaar hielden wij 5 lezingen, 1 kerstdemonstratie en 2 wandelingen. Lezingen:
Wandelingen:
Carrousel: De Open Tuinen Carrousel Drenthe werd dit jaar voor de 3e keer georganiseerd.
Bloemschikken: Dit jaar waren er vier bloemschikcursussen van elk acht lessen. Gevorderden op maandag morgen, maandagmiddag en dinsdagavond, de maandagavondgroep is voor beginners. De cursussen vonden plaats in de Weideblik. Lammy van Elp en Grietje Timmerman coördineerden deze groepen. Lammy van Elp werd in Ophemert Nederlands kampioen.
Ruilbeurs: Op zaterdagmorgen 11 mei ruilden we volop planten en stekken op het terrein van Millefleur. De ruilbeurs werd heel goed bezocht.
Workshops en Excursies: Wij hebben samen met het IVN een workshop gehouden met kinderen. Compostvaas maken.
Fotogroep: Begin januari 2019 is het bestuurdersstokje van de fotogroep van Jannet Koops doorgegeven aan Tineke van der Weerd en Marry van de Kamp. De fotogroep heeft momenteel 11 leden, zij komen regelmatig bij elkaar. Fotograferen na aanleiding van een onderwerp. Er wordt op verschillende locaties in Hoogeveen geëxposeerd.
Maandbericht: Vijf Keer hebben we een nieuwsbrief uitgebracht. Voor de tweede helft van 2019 en begin 2020 werd het eerste exemplaar van het jaarprogramma-boekje uitgebracht. Naast dit boekje brengen we ook nog, digitaal, de nieuwbrief uit, dit is in 2019 nog 2 keer gebeurd. Het boekje wordt verzorgd door Rob Kloosterman.
Tuingroepen: Hoogeveen heeft 2 tuingroepen met elk een eigen invulling, die in grote lijnen op hetzelfde neerkomt. De leden van de tuingroep kwamen gedurende het tuinseizoen een aantal malen bij elkaar. Zij wisselden zaden en planten uit en maakten uitstapjes naar particuliere tuinen en kwekerijen.
Rayon en landelijke vergaderingen: Met alle bestuursleden bezochten we de landelijke inspiratiedag. De afdeling Zuidlaren hield een themabezoek over water in het natuurgebied Tusschenwater, uitgediept door Waterbedrijf Groningen. De Rayonvergaderingen in Beilen worden altijd door minimaal 2 personen bezocht.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||