Groningen

Nieuwsbericht Juli en Augustus 2022 Groei en Bloei afdeling Groningen

Hallo tuinliefhebber,
Deze maal een bericht voor juli en augustus. De redactrice gaat met zomerverlof ;-)
Dat wil niet zeggen dat we geen activiteiten hebben. Zie maar!
Ik wens jullie een fijne zomer toe!

• Het open tuinenweekend van de afdeling Groningen op 2-3 juli
  • Met zijn allen op pad met de bus op woensdagavond 13 juli; opgeven kan alleen dit weekend nog (dus voor maandag 27juni)!
  • Fietsen met zijn allen langs een aantal bezienswaardige tuinen op 13 augustus; meld je zsm. aan!
  • Weet je nog? We organiseren een fotowedstijd, doe mee en stuur je tuin/balkon foto in.

Vriendelijke groet, Petra Grootscholten

Open Tuinen Estafette zomer 2022

In de provincie Groningen zijn veel mooie tuinen en veel enthousiaste tuiniers. Een groot aantal van hen zijn lid van één van de 7 afdelingen van Groei & Bloei in de provincie Groningen. Deze afdelingen hebben gezamenlijk de Open Tuinen Estafette opgezet: vanaf eind mei tot aan september stelt om de 2 à 3 weken steeds één van de afdelingen de tuinen open voor publiek. Zo kun je een grote diversiteit aan tuinen zien op verschillende momenten in het tuinseizoen. Groei en Bloei leden van het rayon Groningen hebben een papieren gids met alle openstellende tuinen als het goed is ontvangen!
Raadpleeg voordat je op pad gaat de website Opentuinenestafettegroningen om te zien of er nog wijzigingen zijn.

Het Open Tuinenweekend van de afdeling Groningen is op 2 en 3 juli.
Klik om dit in onze afdelingsfolder groter te bekijken.

Op pad langs de deelnemers van het Open Tuinen weekend afdeling Groningen per fiets!

Ga met de fiets op pad langs alle deelnemers van ons Open Tuinen weekend op 2-3 juli van de afdeling Groningen.
Wat dacht je van de Marne route, de Westerkwartier route, rond de stad Groningen, of meer oostwaards in de Westwijtwerdermaar?!
Er is zelfs een fietsroute langs de noordkust (Hogeland) gemaakt, waar de fiets en trein kunnen worden gecombineerd.
Stap in Baflo op de fiets en neem de trein vanuit Roodeschool weer terug!
(Via Arriva is het mogelijk om de fiets op de trein te zetten).

De routes volgen het fietsknooppunten systeem.
Zie voor alle informatie deze interactieve kaart op de website! (Activiteiten/Fietsroutes Open Tuinenweekend afdeling Groningen)
Met een klein uitstapje van de route af, kunt u de bijzondere tuinen bezoeken van de deelnemers.
De posities van de tuinen zijn de groene druppels. De legenda aan de linkerkant in de interactieve kaart geeft verdere informatie (fietsknooppunten, naam en adres tuineigenaar). Maak de interactieve kaart groter door op het rechthoekje rechtsboven te klikken.

We wensen je een sportieve dag toe met veel inspiratie bij onze tuindeelnemers!!
Graag horen we wie de fietstochten heeft uitgeprobeerd.

Avondbustocht op woensdagavond 13 juli 2022

Voor de tweede maal zal Rixt van Gosliga van tuinadviesbureau ‘De Korenbloem’ de avondbustocht organiseren.
Waar gaan we naartoe? Het blijft voor nu nog een verrassing!
Rixt heeft in ieder geval een aantal mooie tuinen uitgezocht die we gaan bezoeken.
Ook voor een klein hapje en drankje wordt gezorgd.
Ga mee, want vervoer wordt geregeld, we gaan nl. per bus!

Vertrek:          18.15 uur
Locatie:          P-plaats Kardinge, Groningen
Kosten:          €20,-  leden, €25,- voor niet- leden (contant betalen)
Opgave:        Voor 27 juni bij Klaaske Beekhuis | T 0594-611685 | klaaske.bd@hotmail.nl

Fietstocht rond Thesinge op zaterdag 13 augustus

Als je het open tuinen weekend van 2-3 juli geen gelegenheid had om op de fiets langs mooie Groningse tuinen te fietsen en te bekijken is er een nieuwe kans op zaterdag 13 augustus.
Het is nl. een lang gekoesterde wens van het bestuur, om eens via een fietstocht langs bezienswaardige tuinen te fietsen.
Bij voldoende deelnemers zetten we in en om Thesinge een aardige fietstocht langs een paar mooie privé tuinen uit.

Aanvang:       10.30 uur
Locatie:          P-plaats Kardinge, Groningen
Kosten:          gratis voor leden, €3,- voor niet-leden (contant betalen)
Opgave:         Voor 5 augustus bij Annette Schreuder | T 050-5774123 |  a.g.schreuder(at)ziggo.nl

Fotowedstrijd De Stads- en Balkontuin

Weet je nog van de vorige nieuwsbrief?
Dit is de laatste oproep!
Wij houden een fotowedstrijd met als thema 'De stads- en balkontuin'.

Het werkt zo:
1. Stuur je mooiste foto van je balkon of stadstuin in naar groeienbloeigroningen@gmail.com
2. Zorg dat de inzending uiterlijk 15 augustus 2022 binnen is
3. Een deskundige kleine jury beoordeelt de inzendingen (het gaat hierbij niet om fotograafkunsten, maar om je tuin of balkon!)
4. In de nieuwsbrief van september zullen we de winnaar bekend maken

Wat kun je winnen:
Het boek "Zelf je tuin beplanten; Van hele tuin tot vakken en borders"  van  Modeste Herwig

Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG)
U ontvangt deze mailing omdat u zich in het verleden hiervoor heeft opgegeven of omdat u lid bent van Groei & Bloei. Gelet op de invoering van de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) per 25 mei 2018 geven wij u de mogelijkheid om te bepalen of u deze mailing ook in de toekomst wilt blijven ontvangen. Wilt u deze mailing in de toekomst niet meer ontvangen? Stuur ons dan een e-mail waarin u dit aangeeft. Groei&Bloei heeft een privacyverklaring (gedateerd 10 juli 2018), die op de website van Groei&Bloei is te vinden