Goes

TUINREIS 3 JUNI 2023 NAAR ZEELAND

UPDATE 4 MEI 2023:

Er hebben zich leden van afdeling Goes aangemeld en met de vraag of zij in Zeeland kunnen opstappen en dat kan, want voor de eerste tuin moeten we afslag "s Gravenpolder af, dus kunnen zij opstappen bij Steunpunt Wegen Wacht.

Om 8.45 uur graag aanwezig. Wij reizen met een witte touringcar van Zeebratours (kan niet missen die is heel groot)

Wij gaan dan door naar de eerste tuin!

Datum: ZATERDAG 3 juni 2023

Vertrektijd: 08.30 uur

Vertrekplaats: Parkeerterrein Sporthal en CBR, Gagelboslaan, Bergen op Zoom

OPGEVEN: voor 25 mei 2023 liefst per email bij Greet, email: greetbeijerling75@gmail.com  of per telefoon: 0167 567847

KOSTEN: Voor Groei & Bloei leden met maximaal 1 introduce zijn de kosten 55,00 euro per persoon, niet-leden van Groei & Bloei en meerdere introducees betalen 62,50 euro per persoon *

BETALING: Overmaken direct na de aanmelding en wel op bankrekening

IBAN NL 91 RABO 0306138468 t.n.v. KMTP Bergen op Zoom o.v.v. tuinreis Zeeland

TUIN 1: 't Hof de Dierik, Oudelande

De historische tuin heeft een oppervlakte van ca 1 ha. Niet alleen de tuin is het bekijken waard maar ook de bebouwing. Dit is een voorbeeld van de Amsterdamse School (bouwstijl )van zo rond 1920.  De tuin is aan het gebouw aangepast en ontworpen door tuinarchitect Dirk Tersteeg. Kenmerkend voor hem zijn de zichtassen en rechte paden die door de tuinkamers lopen. Verder bevat de tuin 2 smalle bloemenborders, een rozentuin met twee berceaus, een boomgaard, kruidentuin en de pluktuin. Kortom heel veel te zien. Een kopje koffie/thee is er ook.

TUIN 2: De Doolman, Heinkenszand,  www.doolman.nl

De tuin is naar eigen ontwerp aangelegd. Er is een rechthoekig lijnenspel met weelderige planten die variĆ«ren in kleur, blad en structuur. In het midden van de tuin een vlammende border, maar aan de randen weer alles in pasteltinten. Niet alleen vaste planten maar ook grassen, kruiden en eenjarigen. Ook hier een kopje koffie of thee. De tuin is zo'n 1250 m2.

LUNCH: Brasserie Stelleplas, Heinkenszand.

De lunch bestaat uit: kopje huisgemaakte tomaten- of uiensoep, diverse broodjes en luxe broodsoorten, diverse vleeswaren en kaas, rundvleeskroket, voor op brood rauwkost, boter en zoet beleg onbeperkt koffie, thee of jus d'orange.

TUIN 3: Tuin de Pionier-ster, Grijpskerke,  www.tuindepionierster.nl

Zowel voor als achter het huis liggen langgerekte borders in het gazon. Bij het terras staan potplanten en hier kijk je uit over een groot deel van de voortuin met grassen, vaste planten en heesters. In de tuin een verzameling pioenrozen naast geurende rozen. Er is een moestuin een kas waar een aantal planten te koop zijn. De tuin is 3.330 m2 groot. Er is koffie/thee en wat lekkers voor ons.

TUIN 4:  't Hof Ravestein, Grijpskerke,

Een historische plek in het open landschap van Walcheren. Het was al bewoond in de middeleeuwen, later een buitenplaats en daarna weer een boerderij. Veel is gerestaureerd zoals de boomgaard, het plein met bomen, de vijvers en het eiland. Om de boerderij liggen de bloemenborders met rozen en vaste planten rond de vijver.  Er zijn graspaden in het hoge gras met wilde bloemen en hagen. Een tuin voor elk wat wils. Opp. 3,2 ha.

De prijs is incl. busreis, entree tuinen incl. koffie/thee, lunch en fooi chauffeur